آموزش کاربردی

با پختن سابله کیک حروف، نام عزیزانتان را با کیک بسازید و آن ها را شگفت زده کنید

طرز تهیه سابله کیک شکلاتی

سابله کیک شکلاتی چیست؟

طرز تهیه سابله کیک شکلاتی: اگر دنبال طرحی تازه و شکلی جذاب برای پختن کیک هستید که اطرافیانتان را به هیجان بیاورد حتما سابله کیک شکلاتی را امتحان کنید. ما در سایت کیک تهران قدم به قدم شما را همراهی خواهیم کرد و تمام فوت و فن های پختن سابله کیک شکلاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت. سابله کیک یا کیک حروف کاری خلاقانه و جدید در کیک پزی طرفداران بسیاری پیدا کرده و با نوآوری های زیادی همراه بوده است. برخی اعداد یا تاریخ ها برای ما به یادماندنی و یاد آور خاطرات خوش ما هستند با پختن یک سابله کیک شلاتی و عدد روز خاص خاطره انگیرتان، یادآور شیرینی آن لحظات بشوید. نوع سابله کیک شکلاتی، سابله قلب شکلاتی و حتی سابله کیک بیسکویتی  خوشمزه و جذاب از نمونه های زیاد آن است. طرز تهیه سابله کیک شکلاتی آسان است کافیست ابتدا کیک شکلاتی ساده را آماده می‌کنیم سپس با خامه فرم گرفته یا باتر کریم آن را به شکل حروف یا عدد سرهم می‌کنیم.

طرز تهیه سابله کیک شکلاتی و نکات مهمی که باید به آن توجه کنید

مواد لازم:

آرد                                           2 پیمانه

شکر دانه ریز یا پودر قند                 2 پیمانه

تخم مرغ                                    3 عدد بزرگ یا 4 عدد کوچک

پودر کاکائو                                 ¾ پیمانه

آب ولرم یا شیر                            1 پیمانه

وانیل                                        ½ قاشق چای خوری

بیکینگ پودر                              2 قاشق مرباخوری

شکلات آب شده به دلخواه                2 قاشق غذاخوری

کره آب شده                               100 گرم یا روغن مایع 1 پیمانه

نمک                                       نوک قاشق چایخوری و کمی موز و گردو برای میان کیک به دلخواه.

 

نکات مهم تهیه سابله کیک شکلاتی

 

نکات مهم برای طبخ تهیه سابله کیک شکلاتی را بخوانید!

  • دقت داشته باشید که تمامی موادی که در یخچال نگه داری می‌شوند باید قبل از شروع به کار به دمای محیط رسیده باشند بنابراین از یک ساعت قبل آن ها را از یخچال بیرون بگذارید.

در ابتدا آرد بیکینگ پودر و پودر کاکائو را سه بار الک کرده به کناری می‌گذاریم. سپس  شکر دانه و ریز تخم مرغ را به همراه وانیل به مدت 3 دقیقه با دور تند همزن هم می‌زنیم. وقتی که مایه کش دار و کرم رنگی به دست آمد کره آب شده، آب ولرم یا شیر و شکلات آب شده را به آن اضافه کرده خوب مخلوط می‌کنیم. در این مرحله مواد خشک را با مواد تر مخلوط کرده به آرامی هم می‌زنیم تا پف کیک نخوابد، سپس در فر با 180 درجه سانتی گراد بین 45 تا 50 دقیقه می‌پزیم .

  • توجه داشته باشید فر باید از قبل گرم شده باشد و هنگامی که کیک در فر درحال پختن است در فر را به هیچ عنوان باز نکنید. دقت داشته باشید دمای فر باید متعادل و دقیق 180 درجه باشد تا کیک با دل صبر و آرام آرام پف کند و پخته شود. اگر در دمای بالا و با عجله پخته شود سر کیک ترک می‌خورد.
  • بعد از اینکه کیک شکلاتی را از فر خارج کردید اجازه بدهید کاملا خنک شود وگرنه هنگام خامه کشی، خامه آب می‌شود و دردسرساز خواهد شد.
  • می‌توانید خامه فرم گرفته را از قنادی تهیه کنید یا با استفاده از خامه صبحانه و کمی پودر شکر و وانیل خودتان آن را در خانه آماده کنید. دقت داشته باشید خامه باید تا اندازه ای هم زده شود که وقتی ظرف محتوی خامه را برمی‌گردانید مواد از آن پایین نریزد.
  • می‌توانید به جای خامه از باتر کریم هم استفاده کنید. کره نرم شده و به دمای محیط رسیده را به همراه شکر آیسینگ یا پودر قند با دور تند همزن تا اندازه ای هم بزنید تا کره پفکی و کرم رنگ شود. مقداری وانیل به باتر کریم اضافه کرده کمی با دور کند هم می‌زنیم تا پف آن نخوابد.
  • دمای محیطی که چه باتر کریم چه خامه صبحانه را آنجا آماده می‌کنیم باید خنک باشد. یا اینکه یک ظرف پر از یخ آماده کنید روی آن نمک بپاشید و ظرفی که خامه را در آن می‌زنید را روی یخ ها بگذارید تا در سرما شکل و فرم خامه به خوبی پفی بشود.

تزیین سابله کیک شکلاتی چگونه است؟

ابتدا حرف یا عدد دلخواه خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید روی یک کاغذ روغنی یا کاغذ A4 طرح مورد نظر را  با دقت بکشید و ببرید مثلا برای درست کردن کیک شکلاتی حرف M، طرح حرف M را روی کاغذ بکشید و با دقت ببرید. سپس الگوی حرف یا عدد را روی کیک بگذارید و با چند خلال دندان آن را فیکس کنید تا تکان نخورد و زاویه برش خطا نرود، بعد کیک را برش بزنید. یا اینکه اگر پرینتر دارید، حرف یا عدد مورد نظر را پرینت بگیرید به عنوان الگوی برش از آن استفاده کنید.

  1. بعد از بریدن تکه های حروف، آن را از وسط برش بزنید کمی شربت یا سیروپ روی هر نیمه بریزید. با استفاده از قیف خامه زن و ماسوره دلخواه کیک را خامه کشی کنید.
  2. کمی موز و گردو برای خوشمزه تر شدن کیک روی خامه بچینید، سپس برش دوم را روی برش اول قرار دهید و حرف مورد نظر خود را سرهم کنید، کیک را با کمی فشار دست فیکس کنید. کیک را مدتی در یخچال بگذارید تا خامه خودش را بگیرد.
  3. روی کیک را هم می‌توانید با استفاده از پاستیل، ترافل یا چیپس شکلات، یا با خامه و با استفاده از ماسوره به شکل شکوفه تزیین کنید و به همراه عزیزانتان از این کیک جدید و جذاب لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *