آموزش کاربردی

مینی کیک فانتزی یک شادی کوچک و خوشمزه برای عاشقان کیک است.

طرز تهیه مینی کیک فانتزی

طرز تهیه مینی کیک فانتزی چگونه است؟

در بسیاری از مهمانی‌ها و دورهمی‌های کوچک خانوادگی ممکن است با صرف زمان بسیار سعی کرده باشید کیک درست کنید اما نتیجه ی مورد علاقه شما حاصل نشده باشد. اینجا ما بر آن شدیم تا طرز تهیه مینی کیک فانتزی را به شما آموزش دهیم تا به آسانی و در زمان کم پخت کرده و به عنوان دسری زیبا و کوچک در مهمانی ها کنار خانواده خود نوش جان کنید. علاوه بر این اگر شما در ابتدای راه کیک پختن هستین بهترین کار برای کاهش هزینه استفاده از مینی کیک هاست چرا که تجربه لازم را با آنها می توانید کسب کنید. در ادامه همراه کیک تهران باشید.

 

چند نکته طلایی برای داشتن یک مینی کیک عالی را بدانید

برای روکشی مینی کیک فانتزی خود  و زیباتر شدن آن می توانید خامه فرم گرفته که در اکثر قنادی ها موجود است  را تهیه کنید و به آن رنگ خوراکی اضافه کنید. منظور از یک پیمانه در مطالب زیر یک لیوان فرانسوی دسته دار است. استفاده از مقدار بسیار کم نمک نیز برای حل شدن مواد در یکدیگر و بهتر شدن بافت کیک است نه عوض کردن طعم آن. فر را از قبل در دمای 180 درجه قرار دهید تا به محض آماده شدن مایع مینی کیک در آن قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه مینی کیک فانتزی را بشناسید!

مواد زیر برای دو الی سه نفر ترتیب داده شده که به صورت زیر است:

  • آرد: 3/2 پیمانه
  • شیر: 3/1 پیمانه
  • شکر: 3/1 پیمانه
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • روغن مایع: 4/1 پیمانه
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری
  • نمک: نوک قاشق چایخوری

وسایل لازم نیاز برای تهیه مینی کیک شامل دو ظرف متوسط، لیوان اندازه گیری، همزن برقی، قالب کوچک و لیسک و کاغذ روغنی می شود.

 

مراحل تهیه مینی کیک فانتزی

 

4 مرحله اصلی برای تهیه مینی کیک فانتزی با کیفیت!

تهیه مینی کیک فانتزی شامل یک سری مراحل ساده است که در ادامه به آنها می پردازیم.

مرحله اول: برای تهیه مینی کیک فانتزی، ابتدا زرده و سفیده را ازهم جدا می کنیم و هرکدام را جداگانه در ظرفی که از قبل انتخاب کردیم با نیمی از شکر مخلوط می‌کنیم. سفیده تخم مرغ و شکر را با همزن برقی ابتدا با دور متوسط و سپس با دور تند به مدت 7 تا 10 دقیقه هم می‌زنیم تا زمانی که علامت پره های همزن روی مواد باقی بماند و در این حالت اگر ظرف را بر‌گردانیم مخلوط بیرون نریزد.

مرحله دوم: زرده تخم مرغ و شکر را به همراه وانیل با همزن با دوری متوسط به هم می‌زنیم و تا زمانی که مواد به رنگ کرم در بیاید و شکلی کشدار پیدا کند ادامه می‌دهیم و بعد به آنها روغن را اضافه می کنیم. حالا شیر ولرم را با دمای حداکثر 50 درجه به مایع کیک خود اضافه می کنیم با دوری تند مواد را به هم می‌زنیم. در این مرحله سرعت عمل حرف اول را می زند پس شیر را با سرعت به مخلوط سفیده اضافه کرده و بعد آن را به زرده اضافه می کنیم و با لیسک آنها را با یکدیگر مخلوط می کنیم. برای استفاده از لیسک در این مرحله مراقب باشید و از کناره ها شروع کنید به هم زدن تا از پف کیک هنگام پخت کاسته نشود و مینی کیک بافتی نرم و سبک پیدا کند.

مرحله سوم: آرد را همراه بیکینگ پودر و نمک سه مرتبه از الک عبور داده و در سه مرحله آن را به مخلوط زرده و سفیده اضافه می کنیم و دوباره با لیسک آن را خوب مخلوط می کنیم. در این مرحله نیز به هیچ وجه سعی نکنید از همزن استفاده کنید و با لیسک به کار خود ادامه دهید چرا که  استفاده از همزن در این مرحله از پف کیک به شدت می‌کاهد.

 

مرحله چهارم: قالب را به وسیله روغن کم چرب کرده و در کف ظرف کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس مواد کیک را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده با 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 دقیقه قرار می دهیم. بعد از پخت کیک را از داخل فر خارج می کنیم و در محیط بیرون قرار می دهیم تا از گرمای آن کاسته شود. حال مینی کیک ما آماده است.

 

2 روش برای روکش مینی کیک در خانه را بیاموزید!

اولین روش استفاده از خامه قنادی است. کیک اسفنجی خود را از عرض به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و سپس روی یک برش از کیک اسفنجی به دلخواه قهوه یا نسکافه میریزیم، سپس یک لایه خامه را با چاقو یا لیسک روی آن می کشیم. خامه قنادی باید از قبل فرم گرفته باشد چرا که این خامه به شکل یخ زده تهیه می شود. پس نیم ساعت قبل از خامه کشی، خامه را از فریزر درآورده و در ظرفی استیل قرار دهید. این ظرف استیل و همینطور پره های همزن را از قبل در فریزر قرار داده تا سرد باشد.

سپس 10 تا 15 دقیقه هم زده تا شکل گیرد، طوری که اگر ظرف را برعکس کنیم خامه از ظرف نریزد. روی خامه می‌توانید از برش‌های ژله، موز و توت فرنگی یا میوه‌های دلخواه فصلی استفاده کنید و یا از انواع مغزها مثل گردو و یا شکلات چیپسی و … استفاده کنید. دوباره یک برش کیک اسفنجی روی برش قبلی بگذارید و  مراحل را از نو برای تمامی لایه ها تکرار کنید.

سپس نوبت به بدنه کیک می رسد. بدنه کیک را خامه کشی کنید و کیکی یکدست و صاف از خامه بسازید. در خامه کشی بدنه کیک ابتدا یک لایه نازک از خامه را دور تا دور کیک بکشید تا جذب شود بعد یک لایه ضخیم تر از خامه را دور تا دور مینی کیک بکشید تا به خوبی شکل بگیرد. بعد از اتمام لایه ها و خامه کشی دور تا دور کیک را با انواع شکلات ها مثل شکلات چیپسی و یا اسمارتیز های رنگی تزیین کنید و سپس کیک را در یخچال بگذارید تا خود را بگیرد.

 

روش دیگر روکشی مینی کیک باترکریم (Buttercream) است!

برای تهیه باتر کریم باید 2/1 پیمانه از کره را با یک قاشق چایخوری وانیل هم بزنیم تا حدود 20 تا 30 دقیقه ادامه داده تا حالت سبکی پیدا کند. سپس 2/1 پیمانه خامه را به آرامی به آن اضافه میکنیم. یک و نیم پیمانه پودر قند را به آرامی و به صورت مرحله به مرحله به مواد اضافه می کنیم تا مخلوط ما سفت و سفید شود.

حال باتر کریم ما آماده است و مانند خامه کشی که مرحله به مرحله توضیح داده شد به کیک اضافه می کنیم و از مواد تزئینی برای داخل کیک و روی آن استفاده می کنیم. در پایان شما یک مینی کیک فانتزی زیبا دارید که می توانید با یک لیوان چای یا  هر نوشیدنی که دوست دارید در کنار خانواده خود میل کنید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *