آموزش کاربردی

فوت و فن های طرز تهیه مینی کیک یخچالی را اینجا یاد بگیرید

طرز تهیه مینی کیک یخچالی

طرز تهیه مینی کیک یخچالی را به آسانی و با ترفندهای خاص بیاموزید!

طرز تهیه مینی کیک یخچالی: خیلی موقع ها پیش آمده که فر در دسترس نبوده و امکانات کمی برای کیک درست کردن وجود دارد، اما هوس یک فنجان چای و کیک خانگی دست از سر شما بر نمی‌دارد. اینجاست که مینی کیک یخچالی می‌تواند یک نجات دهنده باشد و با عطر و طعم بی‌نظیرش کاملا شما را راضی کند. شما 2 راه دارید، 1 اینکه به سراغ خرید مینی کیک تولد بروید 2، به سراغ  درست کردن یک مینی کیک یخچالی که اصلا دردسرهای انواع دیگر کیک را نخواهید داشت بروید و به راحتی با مواد خیلی کم و ساده، خیلی فوری یک کیک یخچالی خوشمزه در اندازه کوچک و جمع و جور درست کنید.

امکانات مورد نیاز و مواد اولیه مینی کیک یخچالی بسیار ساده و در دسترس است و در همه خانه ها پیدا می‌شود. مینی کیک ساده یخچالی و مینی کیک شکلاتی یخچالی، حتی چیز کیک یخچالی از انواع متنوع و خوشمزه مینی کیک های یخچالی هستند. درست کردن مینی کیک برای کسانی که کمتر کیک درست می‌کنند و برای افراد مبتدی بسیار گزینه مناسبی است از نمونه های کوچک تر برای حرفه ای شدن و درست کردن کیک کامل و بزرگ بهره ببرید. با کیک تهران همراه باشید تا سه نوع مینی کیک یخچالی خوشمزه را بیاموزید.

 

 

مواد لازم مینی کیک یخچالی

 

مواد لازم طرز تهیه مینی کیک یخچالی چیست؟

 

بیسکوییت                               300 گرم

شیر                                      100 میلی لیتر

کره نرم شده                            50 گرم

شکلات تخته ای                        125 گرم

شکر دانه ریز یا پودر قند              100 گرم

پودر کاکائو                              2 قاشق غذا خوری

مغز برای داخل کیک: گردو خرد شده، پسته خرد شده، فندق خرد شده از هر کدام یک قاشق غذاخوری.

برای تزیین روی کیک:  چیپس شکلات رنگی یا اسمارتیز یا خرده بیسکوییت یا پودر نارگیل.

برای درست کردن مینی کیک یخچالی دو روش ساده و آسان وجود دارد:

روش اول:

  • ابتدا بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی را با مخلوط کن یا بلندر به خوبی آسیاب کنید تا به شکل پودری یک دست شود.
  • سپس شیر، کره نرم شده و شکر دانه ریز یا پودر قند، پودر کاکائو را به آن اضافه کرده با با بلندر هم بزنید تا خمیری نرم به دست بیاید.
  • حالا داخل خمیر مغز های خرد شده گردو و پسته، فندوق یا هر مغزی که دلخواه شماست بریزید، مقدار کمی از مغزها را برای تزیین روی کیک نگه دارید.
  • بعد از اینکه خمیر بیسکویتی را آماده شد، داخل قالب مورد نظر خود سلفون بگذارید و خمیر را داخل قالب بریزید. حداقل به مدت دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.
  • شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید و به کناری بگذارید.
  • بعد از اینکه خمیر خودش را گرفت شکلات آب شده را روی کیک یخچالی بریزید و روی آن را با لیسک صاف کنید.
  • کیک را دوباره داخل یخچال بگذارید تا شکلات سفت شود. بعد از اینکه روی کیک سفت شد می‌توانید از اسمارتیز یا چیپس شکلات و یا مغزهای مختلف برای تزیین روی آن استفاده کنید.

روش دوم:

بیسکویت ها را خرد کرده (به صورت تکه تکه نه پودری) و به شکلات آب شده اضافه می‌کنیم و هم بزنید. سپس مغزهای خرد شده را به خمیر اضافه کرده به مدت 2 ساعت آن را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد از اینکه مینی کیک یخچالی آماده شد آن را با سس شکلات و اسمارتیزهای رنگی یا پودر نارگیل تزیین کنید.

البته گفتنی است که یک روش دیگر داریم به نام روش (بن ماری) که به ذوب کردن شکلات روی حرارت غیر مستقیم یا بخار آب، بن ماری کردن می‌گویند. دو سوم یک ظرف را از آب پر کنید و روی حرارت بگذارید. بعد از آنکه آب جوش آمد شکلات را در ظرف دیگری بریزید و روی ظرف آب جوش بگذارید و مرتب هم بزنید تا مایع رقیق و یکدستی از شکلات به دست بیاید. برای اینکه شکلات براق شود می‌توانید مقدار خیلی کمی کره به آن اضافه کنید. در ادامه یکی از خوشمزه ترین ها را یعنی مینی چیز کیک یخچالی را به شما اموزش میدهیم. با کیک نهران همچنان همراه باشید:

طرز تهیه مینی چیز کیک یخچالی را بیاموزید!

  1. بیسکوییت              1 بسته
  2. کره                     60 گرم
  3. وانیل                   نصف قاشق چای‌خوری
  4. پودر ژلاتین           2 قاشق
  5. پنیر خامه ای         100 گرم
  6. پودر قند             3 قاشق غذاخوری سر پر

 

بیسکویت ها را  داخل مخلوط کن آسیاب کنید و با کره ذوب شده مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. داخل قالب مافین یا قالب گرد کمربندی بریزید و آن را به پشت قاشق خوب بکوبید و تا سطح خمیر کاملا صاف شود و به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید.

پودر ژلاتین را به همراه چهار قاشق آب جوش به روش بن ماری ذوب می‌کنیم و به پنیر و پودر قند اضافه می‌کنیم دقت کنید مخلوط باید تا جایی هم زده شود که جای پره های همزن روی مایه بماند. بیسکوییت را از یخچال بیرون آورده پنیر خامه ای را روی آن بریزید و دوباره توی یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد تا اینجا مینی چیز کیک ما آماده است، برای تزیین آن از ژله یا میوه های فصلی مثل توت فرنگی و آلبالو و … می‌توانید استفاده کنید. مینی چیز کیک از محبوب ترین مینی کیک های یخچالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *