آموزش کاربردی

با فینگرفود حرفه ای پذیرایی کنید

فینگر فود چیست

فینگر فود چیست و چه ویژگیهایی دارد؟

شاید در مهمانی‌ها در کنار غذاهای خوشمزه سنتی و فرنگی، دیس خوراکی های کوچک و خوش رنگ و لعاب و شیک به چشمتان خورده باشد. انواع لقمه پیچ هایی که در اندازه های کوچک، بسیار جذاب و خواستنی هستند و ناخودآگاه شما را به سمت خود می‌کشند. منظور از فینگر فود در لغت به معنای غذای انگشتی و در واقع به غذایی در ابعاد کوچک و به صورت لقمه‌ای گفته می‌شود، حتی لقمه نان وپنیری که در فرهنگ ما گاهی روی سفره عقد یا به عنوان نذری سرو می‌شده از انواع فینگرفودها محسوب می‌شود. فینگرفود معمولا به عنوان پیش غذا و حتی گاهی غذای اصلی سرو می‌شود.
سرو فینگر فود اخیرا بسیار متداول شده است و گمان می‌رود که این خوراک باید غذای جدیدی باشد اما لازم است بدانید که سروکله فینگرفود حدود سالهای 1329 در کافه های آمریکا پیدا شد به خاطر سرو راحت و بدون نیاز به تشریفات خیلی زود محبوبیت زیادی پیدا کرد و با ورود مردم اروپا به آمریکا این غذا به اروپا هم راه پیدا کرد. از فینگرفود در جشن ها و مهمانی های تولد و همایش ها، مراسم نامزدی یا دورهمی ها، در منوی غذای قطار یا هواپیما و… یا به صورت سلف سرویس، برای پذیرایی استفاده می‌شود. و با سرو فینگرفود به طمع ها و مزه ها تنوع زیادی می‌بخشند. در ادامه با سایت کیک تهران همراه شوید تا بجای خرید فینگر فود خودتان انواع فینگر فود را درست کنید!

 

انواع فینگر فود را بشناسید

 

انواع فینگر فود را بشناسید و آیا کاناپه همان فینگرفود است؟

کاناپه در اصل یک لغت فرانسوی است یعنی یک جای راحت برای استراحت، البته در فارسی هم به مبلمان راحتی کاناپه می‌گوییم. کاناپه به نان تست سرخ شده و مزه دارشده‌ای که مانند یک بستر موادی مانند پنیر، سبزیجات و… روی آن قرار می‌گیرند گفته می‌شود. کاناپه و فینگرفود فرق آنچنانی ندارند.
انواع فینگرفود سرد و گرم سرو می‌شوند

  • فینگرفود سرد

مواد تشکیل دهنده فینگرفود سرد عموما لبنیات، سبزیجات، تست یا برخی دیگر نان ها هستند و نیاز به پخت ندارند، این نوع از فینگرفود نزد افراد گیاخوار بسیار محبوب است . نوع دیگر فینگرفود سرد شامل سوسیس و کالباس، ورقه های گوشتی و بیکن هم می‌شود و مزه و تنوع فوق‌العاده‌ای دارند. با سرهم کردن این مواد ساده در اندازه های کوچک اما به تعداد زیاد فینگر فودها حتی می‌توانند جزء غذای اصلی هم قرار بگیرند. فینگر فود سرد به خاطر ماندگاری و سهولت در آمادسازی و خوردن، و عدم نیاز به پخت و پز برای مهمانی ها گزینه پرکاربردتری است و طرفداران بیشتری دارد.

  • فینگرفود گرم

ممکن است روزی میز فینگرفود لقمه های کوچک برشته و شیک نظر شما را به خود جلب کرده باشد. برخی از انواع دیگر فینگر فود با خمیر یوفکا یا خمیر پیراشکی تهیه می‌شوند و در روغن سرخ شده یا به راحتی در فر آماده می‌شوند. معمولا فینگرفود گرم از نظر تنوع طعم و مزه طرفداران بیشتری نسبت به فینگرفود سرد دارد.

 

زمان مناسب طبخ فینگر فود

 

زمان بندی مناسب برای تهیه فینگرفود چطور صورت میگیرد؟

مهمانی دادن کار پر زحمت و زمانبری است، اما وقتی می‌توان برخی غذاهای آن را از قبل آماده کرد برنامه کمی سبک تر می‌شود. فینگرفود سرد را می‌توان از شب قبل آماده کرد و در یخچال نگه داشت. مواد فینگرفود گرم را هم می‌توانیم از شب قبل آماده کنیم و قبل از آمدن میهمان ها فقط آنها را داخل فر بگذاریم یا در روغن سرخ ‌کنیم. فینگرفودها سریع آماده می‌شوند و نیاز به آماده سازی طولانی و تدارک مفصل ندارند. با مواد تشکیل دهنده بسیار ساده و کمی سلیقه و خلاقیت می‌توانید یک میز فینگرفود بی‌نظیر و رنگارنگ بچینید.

معرفی چند فینگرفود با انواع غذاهای سنتی ایرانی

  • فینگرفود کوکو سبزی در قالب کوچک همراه نان تست و کمی سبزیجات عالی می‌شود.
    فینگرفود الویه که یکی از معروف ترین فینگرفودهاست و تقریبا پایه ثابت همه میزهای فینگرفود است.
    کوفته ریزه گوشتی با نان تست یا در سیخ چوبی همراه با گوجه و خیارشور.
    انواع رول نان و پنیر و سبزیجات با پنیرخامه‌ای یا ماست چکیده پر چرب.
    سالاد میوه در سیخ های چوبی از انواع میوه های فصلی.

سبک چینش و سرو راحت و رنگ و لعابی که فینگرفود به میز می‎‌دهد باعث شده که تبدیل به یکی از پرطرفدارترین غذاها بشود و تنوع آن به قدری است که تمام سلیقه ها را راضی می‌کند. فینگر فود بهترین گزینه برای افرادی که زمان کمی برای تدارک مهمانی دارند یا افراد شاغل که نیاز به صرفه جویی در وقت دارند است. زیرا نوع سرد آن اصلا نیاز به پخت و پز ندارد و نوع گرم آن نیز در دو مرحله و خیلی سریع و در لحظه آماده می‌شود و همچنین برای سفره آرایی به خاطر ظاهر دلفریبش بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *