آموزش کاربردی

همه آنچه باید درباره طرز تهیه کندی بار بدانیم اینجاست

طرز تهیه کندی بار

کندی بار چیست و طرز تهیه کندی بار چگونه است؟

طرز تهیه کندی بار: کندی candy در زبان انگلیسی یعنی آب‌نبات و کندی بار یعنی آب‌نبات نواری. به خوراکی هایی که با شکر طعم دار شده درست می‌شوند کندی می‌گویند. مارشمالو، پاستیل، نبات های طعم دار زعفرانی و میوه‌ای، یا میوه های شکری، انواع پشمک فشرده شده و تزیین شده و… از انواع معروف کندی بارها هستند. خانم های خوش سلیقه همیشه در فکر این هستند که با تشریفاتی خاص در میهمانی ها و با تهیه انواع تنقلات و غذاهای شیک، جدید، جذاب و متنوع منحصر به فرد ظاهر شوند. پذیرایی از بخش های مهم و حیاتی یک مهمانی است، با تشریفات و غذاهای خاص و مدرن می‌توان یک جشن بی‌نظیر برگزار کرد که سالها در خاطره ها می‌ماند. تنقلاتی که با آن میز را تکمیل می‌کنیم و استفاده از کندی بار های خوشگل و رنگی به چشم نوازی میز کمک شایانی می‌کند و شما بجای اینکه به سراغ خرید کندی بار بروید در این مقاله طرز تهیه کندی بار خواهید آموخت. در ادامه با سایت کیک تهران همراه باشید.

پذیرایی دلبرانه با چیدن میز کندی بار شیک و چشم نواز استفاده از کندی بار، تنقلات و شیرینی جات در کنار منوی اصلی غذا در جشن های تولد، و حتی جدیداً نامزدی، عقد و عروسی مرسوم است. شاید در مهمانی های مجلل و لاکچری میزی پر از خوراکی های جذاب و خوشمزه در گوشه سالن دیده باشید. خوراکی های خوش رنگ و لعابی که نا خواسته شما را به سمت خود می‌کشند. انواع کندی بار در سایز ها و اشکال مختلف و طعم های متنوع درست می‌شوند و جلوه بصری فوق العاده ای دارند. استفاده از کندی باکس های مخصوص کندی بار و ظروف شیشه ای و پایه دار، شکلات خوری های کریستال برای سرو کندی بار و آب نبات و مارشمالو به جلوه بیشتر و چشم نوازی میز کمک می کند و به همه چیز رنگ و رخ مدرن می‌بخشد. علی الخصوص به خاطر علاقه کودکان به شکلات و آب نبات میز کندی بار، برای فرزندان دلبندتان بسیار هیجان انگیز و جذاب خواهد بود و جشن تولد آن ها را خاطره انگیز خواهد کرد. همچنین با ست کردن رنگ کندی بار و تنقلات با تم تولد یک جشن شیک و بی نظیر خواهید داشت.

 

تهیه کندی بار

 

ایده های جذاب و چند دستور خوشمزه کندی بار

  • کندی بار هندوانه

مواد لازم:
پوست هندوانه
شکر
جوهر لیمو
پودر ژله هندوانه

همانطور که گفتیم کندی بار از شکر به اضافه خود میوه یا پوست میوه درست می‌شود.
همه ما معمولا بعد از خوردن هندوانه پوست آن را دور می‌ریزیم. اما با این دستور جذاب شما یک کندی خوشمزه و پاستیلی، خوش رنگ و جذاب خواهید داشت.
قسمت میانی و قرمز هندوانه لازم نیست برای کندی هندوانه به پوسته سفید داخل هندوانه نیاز داریم. ابتدا با یک چاقوی تیز قسمت قرمز را جدا کرده به صورت نواری برش می‌زنیم.
پوست هندوانه به صورت نواری برش زده را داخل یک دیگ آب سرد که از قبل به مدت نیم ساعت در فریزر قرار داده ایم، می‌گذاریم. سپس به مدت 24 ساعت آن را داخل یخچال استراحت می‌دهیم.
بعد از گذشت 24 ساعت آب سرد را دور بریزید و قسمت سبز پوست هندوانه را بگیرید.

در این مرحله به یک دیگ آب جوش نیاز داریم، این قسمت نیاز به سرعت عمل دارد. پوست هندوانه های سفید و نواری را به مدت 2 تا 3 دقیقیه نه بیشتر در آب جوش می‌ریزیم. یک ظرف آب سرد آماده می‌کنیم بعد از 2 دقیقه بلافاصله پوست هندوانه ها را در آب سرد می‌گذاریم تا فرایند پخت متوقف شود. درون یک ماهیتابه شکر جوهر لیمو و کمی آب بریزید و بگذارید به جوش بیاید. وقتی مواد کمی قوام آمد پوست هندوانه را داخل آن بریزید و بگذارید 3 دقیقه با مواد جوش بخورد در ایم مرحله می‌توانید پودر ژله هندوانه را به آن اضافه کنید تا کندی خوش رنگ و طعم تر شود. بعد حرارت را خاموش کرده با صافی شهد اضافه آن را می‌گیریم و می‌گذاریم خنک شود. کندی های خوشمزه و دلبر را داخل شکر می‌غلطانیم و به مدت 24 ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم تا کاملا آماده شود.

  • کندی بار با طعم های زعفرانی، زنجبیلی و هل دار

کندی بار زعفرانی به همراه انواع دمنوش ها و چای معرکه می‌شود. برای تهیه کندی بار زعفرانی یا راک شوگر به آب، کمی زعفران، و شکر احتیاج داریم. البته به دلخواه می‌توانیم رنگ خوراکی، پودر زنجبیل و هل هم به آن اضافه کنیم.
ابتدا آب و شکر را می‌جوشانیم تا خوب غلیظ شود. یک قوطی شیشه با عمق مناسب مثل شیشه مربا یا ترشی را آماده کنید. شهد غلیظ شده را با طعم ها و رنگ های خوراکی مختلف به دلخواه خود مخلوط کنید و در قوطی بریزید. یک عدد سیخ چوبی را ابتدا به شهد آغشته کنید سپس در شکر بغلطانید. به صورت عمودی و به کمک یک گیره داخل شیشه مربا قرار دهید. تا پنج روز که بلور های کندی طعم دار شکل بگیرد سعی کنید قوطی های شیشه ای را تکان ندهید. بعد از پنج روز کندی را از قوطی بیرون بیاورید و اجازه دهید در هوای آزاد کاملا خشک شود.

  • کندی کدو حلوایی

مداد لازم
کدو
شکر
رنده پوست پرتقال
آبلیو تازه
پوست سیب
کدو را پوست بگیرید و به شکل نواری 2 یا 3 در 1 سانتی متری برش بزنید. سپس کدوهای برش خورده را در یک ظرف ظرف در بسته با بقیه مواد ( رنده پوست پرتقال، آبلیموی تازه، پوست سیب، شکر) به مدت چند ساعت در محیط خانه قرار می‌دهیم. بعد از آن، به مدت یک شب کدو ها را در یخچال استراحت می‌دهیم تا شکر آب بیاندازد. در این مرحله پوست سیب را از مواد جدا می‌کنیم. با نصف لیوان آب مخلوط کدو شکر را 5 دقیقه می‌جوشانیم. مرتب هم می‌زنیم تا شکر کاملا حل شود.

حرارت را خاموش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم سه تا چهار ساعت استراحت کند تا خنک شود. دوباره با حرارت ملایم کدو ها را گرم می‌کنیم و این حرکت را تا کدوها حسابی غلیظ شوند ادامه می‌دهیم. مواد را 2 تا 3 ساعت داخل مواد می‌گذاریم تا قوام بیاید، سپس آنها را روی صافی می‌ریزیم و شهد اضافی آن را جدا می‌کنیم. کدوها در شکر غلطانده و در ظرف مناسب می‌چینیم روی آن یک دستمال تمیز می‌اندازیم تا خشک شوند. در آخر می‌توانیم کمی پودر قند روی کندی کدو بپاشیم. این کندی خوشمزه را تا یک ماه در یخچال می‌توانید نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *