آموزش کاربردی

چگونه کیک را خامه کشی کنیم و آنرا صاف کنیم؟!

چگونه کیک را خامه کشی کنیم؟

اموزش گام به گام خامه کشی کیک، یکی از پر طرفدارترین موضوعاتی است که بانوان به دنبال آن هستند. یکی از کارهایی که برای زیباتر شدن و خوش طعمی بیشتر بر روی کیک انجام می شود، خامه کشی کیک با استفاده از انوع خامه است که بعد از پخت کیک انجام می شود و باعث ظاهری بسیار تمیز و یکنواخت کیک می شود، برای  همین قصد داریم در این مقاله از سایت کیک تهران شما را با روشی آسان برای خامه کشی کیک، نکات مهم خامه کشی کیک و فوت و فن خامه کشی روی کیک اشنا کنیم. البته، اگر قصد خامه کشی کیک با روبان را دارید و به تزیین و خامه کشی کیک علاقه دارید، این روش برایتان مفید است.

چگونه کیک لایه ای را گام به گام خامه کشی کنیم؟

با وجود خیلی از دستورالعمل های درست کردن کیک، در این مقاله نحوه خامه کشی و ماسوره فوت و فن خامه کشی کیک را به شما آموزش خواهیم داد. تنها رعایت چند دستور باعث می شود که تزئین کیک شما با خامه متفاوت تر و زیبا تر شود. برای تزئین کیک با خامه  می توانید از خامه قنادی که فرم گرفته در انواع طعم ها یا باترکریم که از میکس کره و پودر قند تهیه شده استفاده کنید. یکی از فوت و فن خامه کشی روی کیک این است که، غلظت خامه یا باترکریم بر روی نتیجه پایانی خامه کشی روی کیک بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

اموزش خامه کشی کیک

 

چگونه کیک را خامه کشی کنیم؟

اگر سوال شما این است که: چگونه خامه روی کیک را صاف کنیم، باید به شما بگوییم که، خامه کشی کیک خیلی راحت و ساده بوده و تنها لازم است با مقداری دقت و حوصله و دارا بودن ابزار خامه کشی روی کیک، آن را انجام دهید که به این روش: خامه کشی کیک با وسایل ساده، میگوییم. بیشتر خانم های کدبانو و باسلیقه با توجه به تبحری که در شیرینی پزی دارند در مهمانی ها و مجالس خود به پختن کیک و خامه کشی کیک خانگی بدون ابزار
می پردازند و برای شکیل کردن و جذاب کردن ظاهر کیک به پوشاندن آن با استفاه از خامه استفاده میکنند. چنانچه دوست دارید در این زمینه با روشی ساده و آسان آشنا شوید توصیه می کنیم تا انتها ما را همراهی کرده و با روش پوشش دادن کیک به وسیله خامه در سایت کیک تهران آشنا شوید. در ادامه مواد مورد نیاز را به شما یاداور خواهیم کرد:

  • کیک اسفنجی ساده ۲ عدد
  • شربت بار کیک
  • باترکریم
  • ابزار خامه کشی روی کیک

باتر کریم چیست و چه نقشی در تزیین و خامه کشی کیک دارد؟

باتر کریم یکی ازlمدل های فراستینگ مخصوص کیک تولد و کیک تولد پسرانه و دخترانه است و البته انواع دسر است که برای لایه های وسط کیک، به عنوان روکش کیک برای تزئین پایانی یا تزئین مدل های مختلف دسر استفاده می شود. پایه اصلی و ثابت باترکریم از کره و پودر قند درست شده که بسته به باقی افزودنی های شکل های مختلفی دارد مثل باترکریم شکلاتی، باترکریم کره بادام زمینی، باترکریم وانیلی و غیره که بسیار خوش طعم هستند. حال در ادامه روند خامه کشی کیک را به شما در مجموعه کیک تهران آموزش خواهیم داد.

 

فوت و فن خامه کشی روی کیک

 

 چگونه خامه روی کیک را صاف کنیم و نکات مهم خامه کشی کیک چیست؟

برای اموزش خامه کشی کیک بدون ابزار که جزو این روش است، خامه کشی کیک مستطیل و خامه کشی کیک خانگی ساده ار به راحتی آموزش میبینید، فقط لازم است از 2 نوع کیک استفاده نمایید که در انتها یک کیک چهار طبقه خواهید داشت. یک نوع از کیک ها اسفنجی وانیلی بوده که از وسط به دو قسمت شده است و دیگری کیک اسفنجی شکلاتی می باشد که آن را نیز باید از وسط برش دهید.

  • برش و قرار گیری لایه ها  روی هم:

در قدم اول نخست لازم است اندازه گیری و برش خوردن دور کیک انجام گیرد. برای انجام این کار اندازه ای که به دلخواهتان بوه یک قالب گرد و یا هر اندازه ای که به دلخواه شما است را بر روی کیک بگذارید و با کمک چاقو اره ای دور تا دور کیک را طبق قالب برش بزنید. این مرحله را برای همه لایه های کیک انجام بدهید و سپس آن را کنار بگذارید. بعد از اینکار قالب مورد علاقه خود را بر روی یک کاغذ یا مقوای قطور برگردانید و دور قالب  خود را خط بکشید و به وسیله قیچی آن را ببرید. این کار برای قسمت پایین کیک شما مورد استفاده قرار می گیرد تا کیک شما به آسانی جا به جا نشود یا سر بخورد.

چنانچه برای تزیین نمودن کیک صفحه گردنده نداشته باشید می توانید از یک سینی ساده برای این کار استفاده نمایید. کاغذ برش زده را در قسمت میانی سینی قرار دهید مقداری از باترکریم را وسط کاغذ بمالید. بعد اولین لایه کیک را بر روی کاغذ بگذارید و به این شکل کیک دیگر از روی کاغذ حرکت نخواهد کرد. بعد از قرار دادن اولین لایه کیک می بایست شربت را با استفاده از قلم مو بر روی سطح کیک بمالید. به این دلیل این کار انجام می گیرد که کیک پس از آماده سازی نرم و تازه بماند.

  •   استفاده از باترکریم به صورت لایه به لایه:

در مرحله بعدی لایه ای از باترکریم را بر روی سطح کیک بمالید و با استفاده از یک پالت آن را یکدست نمایید. مقدار باترکریم سلیقه ای بوده و می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود آن را به شکل کم و زیاد بمالید. بعد از آن لایه بعدی کیک را با استفاده از شربت مرطوب نموده و بر روی لایه اول بگذارید و سپس روی سطح آن باترکریم بمالید و تمامی این مراحل را برای لایه های بعدی کیک هم انجام بدهید.

هنگامی که می خواهید آخرین لایه کیک را بگذارید باید به خاطر داشته باشید که لایه پایانی کیک حتما باید به شکل برعکس بر روی کیک قرار گرفته شود. بعد از قرار دادن همه ی لایه ها نوبت به کاور کردن سطح بیرونی و دیواره های کیک می رسد. برای این کار حجم زیادی باترکریم برداشته و بر روی کیک بمالید و با کمک پالت به سطح کیک و دیواره های آن بمالید تا به این شکل کیک به صورت لایه ای نازک از باترکریم پوشیده شود.

در پوشش ابتدایی کیک با باترکریم احتیاجی نیست کیک به شکل کامل و یکنواخت کاور شود زیرا پوشیده شدن کیک با لایه ای یکدست و نازک از باترکریم کفایت می کند. بعد از این که کیک را یک لایه نازک پوشش دادید آن را به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا با این روش کیک و باترکریم به طور کامل خنک شود.

چنانچه عجله داشتید می توانید کیک را حدود نیم ساعت درون یخچال قرار دهید.

  • پوشش کلی کیک و تزئین:

بعد از این که کیک به طور کامل خنک شد طوری که با لمس انگشت دست باترکریم به آن نچسبد می توانید تزیین کیک بدون خامه و فوندانت را انجام دهید البته پیشنهاد کیک تهران این است که پوشش پایانی کیک را با استفاده از باترکریم انجام دهید. برای بدست آوردن یک نوع کیک کاملا یکنواخت نیاز به تمرین و تجربه دارید که ممکن است برای بار اول به این نتیجه نرسید. بعد از کاور کامل کیک به صورتی که حس کردید کیک به طور کامل و یکدست با باترکریم پوشیده شده کیک را به داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و بعد از آن کیک برای انجام هر نوع تزیین مهیاست.

چنانچه دوست داشتید می توانید روی کیک و دیواره های آن را با استفاده از فوندانت و یا گل خامه ای و یا هر طرح دیگری که مدنظرتان بود تزیین کنید. امیدواریم که مطلب چگونه کیک را خامه کشی کنیم برای شما مفید بوده باشد، شما میتوانید در مجموعه کیک تهران هم اکنون به: خرید کیک تولد، خرید کیک تولد دخترانه، خرید سابله کیک و خرید ماکارون بپردازید و آنرا درب منزل تحویل بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *