آموزش کاربردی

با روشی ساده و سریع طرز تهیه کیک موز و گردو خامه ای را یاد بگیرید

طرز تهیه کیک موز و گردو خامه ای

برای تهیه کیک موز و گردو شرط اول قدم آن است که عاشق کیک پختن باشید!

طرز تهیه کیک موز و گردو خامه ای: کسالت یک عصر دلگیر را شیرینی کیک موز و گردو خامه ای برطرف خواهد کرد. کیک خانگی از محبوب ترین عصرانه هاست و کیک موز و گردو از ساده ترین کیک هایی است که به راحتی و با مواد لازم ساده که در همه خانه ها پیدا می‌شود آماده می‌شود. با کمی صبر و حوصله و دقت کیکی باب دل خود خواهید داشت که بهانه خیلی خوبه برای جمع شدن عزیزانتان دورهم خواهد بود. کیکی که با لایه های موز و گردو و خامه تزیین شده باشد به آن کیک تر یا کافی شاپی هم گفته می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه مرحله به مرحله و دقیق کیک موز و گردو خامه ای با کیک تهران باشید.

 

 کیک موز و گردو خامه ای

 

طرز تهیه کیک موز و گردو خامه ای چگونه است؟

نکته مهم برای پختن هر نوع کیکی این است که مواد لازم برای مایه کیک می‌باید هم دمای محیط باشد پس یکی دو ساعت قبل از شروع به کار مواد یخچالی را بیرون بگذارید. به سایز قالب دقت کنید اگر قالب کوچک باشد مواد کیک از آن سرریز خواهد شد. فر را حتما از قبل گرم کنید و نیم ساعت اول پخت کیک در فر به هیچ وجه در فر را باز نکنید زیرا پف کیک می‌خوابد. در ادامه مواد لازم برای کیک موز و گردو خامه ای را به شما خواهیم گفت:

  • آرد 2 پیمانه
  • شکر 1و یک سوم پیمانه
  • تخم مرغ 3 عدد درشت یا 4 عدد ریز
  • شیر ¾ پیمانه
  • روغن مایع یا کره حیوانی ½ پیمانه
  • وانیل ½ قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر 2 قاشق چای خوری

مواد لازم برای میان کیک:

موز، گردو و خامه فرم گرفته به مقدار لازم را اماده کرده و ابتدا مواد تَر را مرحله به مرحله باهم مخلوط می‌کنیم. تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی می‌ریزم همراه شکر و وانیل به مدت 5 دقیقه با همزن ابتدا با دور کند و سپس با دور تند هم‌ می‌زنیم. هم زدن را تا جایی که مایه ای کرم رنگ و کش دار به دست بیاید ادامه می‌دهیم. به مایه تخم مرغ و شکر، شیر و روغن مایع، یا کره آب شده را اضافه می‌کنیم و آنها را به خوبی باهم مخلوط می‌کنیم.
مرحله بعد نوبت به ترکیب مواد خشک با مایه کیک است. آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک می‌کنیم تا آرد سبک شود سپس به مایه کیک اضافه می‌کنیم در این مرحله سعی کنید از همزن استفاده نکنید، با یک لیسک مواد خشک و تر را مخلوط کنید تا پف مواد نخوابد. قالب را چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 40 دقیقه بگذارید.
بعد از پخت حتما اجازه دهید کیک خنک شود اگرنه خامه‌ای که به کیک می‌زنیم آب می‌شود و کار خراب خواهد شد.
خامه را هم می‌توانید به صورت آماده از قنادی ها تهیه کنید، هم اینکه با ترکیب خامه صبحانه، پودر شکر و وانیل، خامه فرم گرفته را خودتان در خانه درست کنید.
در آخر: موز ها را حلقه حلقه برش می‌زنیم و گردو را خرد می‌کنیم، کیک را از وسط برش می‌زنیم و سطح میانی هر دو برش کیک را خامه کشی کرده موز و گردو را روی یکی از برش ها می‌چینیم سپس برش دوم را روی برش اول قرار می‌دهیم کمی با دست روی کیک را فشار می‌دهیم تا فیکس شود. می‌توانید لایه بیرونی کیک را هم خامه کشی کرده سطح کیک را صاف و یکدست کنید. برای تزیین کیک موز و گردو خامه ای از ایده های بسیاری می‌توانید بهره ببرید، می‌توانید با استفاده از قیف خامه زن و ماسوره های مختلف و با اضافه کردن کمی رنگ خوراکی به خامه شکوفه های صورتی یا قرمز روی کیک درست کنید یا اگر مایل بودید برای تزیین روی کیک هم از ترافل و چیپس یا سس شکلاتی استفاده کنید. استفاده از بیسکوییت یا شیرینی ماکارون به همراه خامه هم برای تزیین کیک بسیار متداول شده است ظاهر شیکی به کیک می‌دهد.

 طرز تهیه کیک موز با تزیین گردو و خامه

یک دستور جالب، ساده و خوشمزه از کیک موز که بسیار خوش عطر و طعم است و مطمئناً عاشق آن می‌شوید  با اضافه کردن چند ماده به ترکیب بالا درست می‌شود. دو عدد موز را درون فر به مدت 15 دقیقه بپزید و به همراه کمی جوش شیرین له کنید و به مایه کیک ساده اضافه کنید. کمی چیپس شکلاتی به آن اضافه کنید و ترجیحاً درون قالب کاپ کیک بریزید به مدت 30 دقیقه با 200 درجه سانتی گراد بپزید. روی این کاپ کیک های فوق العاده را بعد از اینکه کاملا خنک شد با ماسوره دلخواه خامه بزنید و روی آن گردوی خرد شده بگذارید. بدون شک این دستور یکی از محبوترین کیک های شما خواهد شد.

 

بعد از اتمام همه مراحل کیک ها را در یخچال بگذارید تا خامه خودش را بگیرد. سپس در کنار یک لیوان چای یا قهوه از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *